Bezwiertłowe leczenie – abrazja powietrzna

Abrazja powietrzna – leczenie bez bólu i lęku czyli komfort u stomatologa.

W naszych gabinetach wykorzystujemy opatentowana metodę abrazji powietrznej SANDMAN Futura. Polega ona na na opracowaniu zęba całkowicie bezboleśnie i bez znieczulenia. Nawet najbardziej wymagający pacjent doceni leczenie przeprowadzone SANDMAN Futura.

Ból i lęk są często głównymi przyczynami, z powodu których nie podejmujemy decyzji o odwiedzeniu gabinetu dentystycznego. Mając na uwadze te czynniki staramy się zapewnić Państwu maksymalny komfort w naszych gabinetach, proponując bezbolesne wykonanie zabiegów stomatologicznych, co z czasem doprowadza do wyeliminowania lęku.

Jednym ze sposobów takiego leczenia jest współczesna metoda leczenia bezwiertłowego za pomocą techniki abrazji powietrznej.

bez-nazwy-1Metoda ta polega na eliminacji próchnicy i opracowaniu ubytku zęba przy użyciu strumienia powietrza pod odpowiednim ciśnieniem, wzbogaconego materiałem ściernym w postaci ziaren tlenku glinu. Wydobywająca się z dyszy urządzenia, mieszanina proszkowo-powietrzna uderza w opracowywaną powierzchnię zęba i dzięki energii jaką posiada, odrywa od powierzchni zęba próchnicowe zmiany. Kilkukrotne powtórzenie takiego cyklu powoduje całkowitą eliminację próchnicy.

Metoda ta jest minimalnie inwazyjna, oszczędza w znacznym stopniu zdrowe tkanki zęba oraz umożliwia opracowanie zębiny bez wytworzenia rany, który powoduje ból zęba. Bardzo pożądanym efektem leczenia metodą abrazji powietrznej jest fakt, że opracowanie zęba odbywa się bez efektu wibracji, towarzyszącego leczeniu wiertłem czyli bez wrażeń zapachowych i słuchowych. W leczeniu za pomocą abrazji powietrznej  całkowicie eliminujemy te czynniki, które w dużym stopniu wywołują lęk pacjenta.

Są to zalety abrazji powietrznej, które często decydują o jej przewadze nad wiertłową metodą leczenia.

Metoda abrazji powietrznej jest metodą z wyboru szczególnie przy opracowywaniu próchnicy w uzębieniu dzieci.

Daje znakomite efekty, ze względu na możliwość precyzyjnego oczyszczania ubytków umiejscowionych na powierzchniach trudno dostepnych, np. w bruzdach, a także na powierzchniach stycznych zębów mlecznych.

abrazjaDzięki jej zastosowaniu możemy zaoferować alternatywną metodę leczenia ząbków bez hałasu, wibracji i bólu. Wszystko to w znaczny sposób zmniejsza ryzyko negatywnego nastawienia małego pacjenta do ponownej wizyty w naszym gabinecie stomatologicznym.

Oczywiście należy wiedzieć, że abrazja powietrzna jest metodą z wyboru do opracowania tylko niektórego rodzaju ubytków; najczęściej przyszyjkowych oraz powierzchownej i średniej próchnicy zębów. Jednak możliwości zastosowania metody abrazji powietrznej w leczeniu zębów są w dużym stopniu uzależnione od doświadczenia lekarza dentysty oraz stosowanego urządzenia do abrazji. Na szczęście urządzenia oraz technika abrazji są udoskonalane i metoda ta jest coraz powszechniej stosowana w gabinetach stomatologicznych.

Abrazja powietrzna to metoda leczenia zębów, która przypadnie do gustu wielu naszym pacjentom, szczególnie tym, których stresują odgłosy wiercenia i wibracji powodowane wiertłem.

powrót na stronę główną