fbpx Co to jest nadwrażliwość zęba? | B-Dental - gabinet dentystyczny - stomatologia

Co to jest nadwrażliwość zęba?

Nadwrażliwość zęba to ból spowodowany starciem powierzchni zęba lub tkanki dziąsła.

U osób dorosłych najczęstszą przyczyną nadwrażliwości zębów jest odsłonięcie korzeni wskutek cofania się dziąseł. Korzenie nie są chronione szkliwem, co powoduje odsłonięcie tysięcy niewielkich kanalików prowadzących do ośrodka nerwowego zęba (miazgi). Oddziaływanie na nie ciepła, zimna lub ucisku objawia się bólem.

Lekceważenie nadwrażliwości zębów może być przyczyną innych problemów zdrowotnych jamy ustnej. Dzieje się tak zwłaszcza wówczas, gdy – ze względu na ból – człowiek szczotkuje zęby niestarannie i krótko, zwiększając ryzyko rozwoju próchnicy zębów i choroby dziąseł.

Jak mogę sprawdzić, czy mam nadwrażliwe zęby?

Jeżeli kiedykolwiek odczuwałeś w zębach uczucie bólu po spożyciu gorących lub zimnych pokarmów i napojów, było to oznaką nadwrażliwości zębów. Ale nie jesteś w tym osamotniony. Jest to stan, który występuje u co czwartej osoby dorosłej i z upływem czasu pojawia się i zanika.

Jak leczyć nadwrażliwe zęby?

Po pierwsze, należy zgłosić się do stomatologa…

Zazwyczaj nadwrażliwość zęba można skutecznie wyleczyć. Stomatolog może przepisać fluorkowy żel do nakładania na zęby lub płukankę fluorkową. Można także stosować pasty do zębów o niskiej zawartości środka ściernego, specjalnie przeznaczone dla zębów nadwrażliwych. Zapytaj stomatologa, jakie produkty łagodzące nadwrażliwość zębów będą odpowiednie w Twoim przypadku.

powrót na stronę – profilaktyka