„B-Dental" Baron sp. j. informuje - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO" – iż:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „B-Dental" Baron spółka jawna, z siedzibą 44-121 Gliwice ul. Chemiczna 3, podmiot leczniczy w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
• administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, kontakt z inspektorem jest możliwy listownie, na adres administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych" lub e-mailowo na adres: iod@bdental.pl,
• ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Ponadto, na podstawie art. 21 ust.1 RODO, ma Pani/Pan prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją - wobec przetwarzania Pani/Pana danych opartego na 6 ust.1 f) RODO.
• Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, polegającego na: zamieszczeniu w dokumentacji medycznej danych określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (zwanej dalej „Ustawą"), weryfikacji tożsamości osób upoważnionych do uzyskania informacji o stanie pacjenta, a także na przechowywaniu dokumentacji medycznej przez czas określony w przepisach, w związku ze spełnieniem warunków z art. 9 ust. 2 h) RODO,
• Celem przetwarzania jest dopełnienie obowiązków: zamieszczenia w dokumentacji medycznej określonych danych pacjenta, weryfikacji tożsamości osób upoważnionych do uzyskania informacji o stanie pacjenta, przechowywaniu dokumentacji medycznej przez czas określony w przepisach, a także doręczanie korespondencji,
• Przetwarzanie Pani/Pana danych jest dokonywane ponadto w oparciu o podstawę prawną, którą stanowi art. 6 ust. 1 f) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są obrona i dochodzenie roszczeń,
• Pani/Pana dane mogą być ujawniane następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia zawartych na piśmie, osobom uprawnionym do uzyskiwania dokumentacji medycznej albo informacji o stanie pacjenta, innym podmiotom i organom uprawnionym na mocy art. 26 Ustawy, operatorom pocztowym w celu doręczania korespondencji,
• Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej niż 1 rok po zdarzeniu, które nastąpi później - zakończeniu okresu obowiązkowego przechowywania dokumentacji medycznej określonego w przepisach lub zakończeniu okresu przedawnienia dochodzenia i obrony roszczeń określonego w przepisach; w zakresie danych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 f) RODO – usunięcie nastąpi bezzwłocznie po uwzględnieniu ewentualnego sprzeciwu,
• Podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, którego spełnienie jest niezbędne do udzielenia Pani/Pana świadczenia medycznego, a konsekwencją niepodania danych będzie niemożność udzielenia świadczenia.
• Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 f) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są: zapewnienie możliwości przekazania pacjentowi ważnych dla pacjenta informacji w związku z udzielonym (udzielanym) świadczeniem medycznym oraz możliwość uzyskania informacji o samopoczuciu pacjenta w związku z udzielonym (udzielanym) świadczeniem medycznym.
• Celem przetwarzania jest zapewnienie możliwości przekazania pacjentowi ważnych dla pacjenta informacji w związku z udzielonym (udzielanym) świadczeniem medycznym, np. zmianie umówionego terminu świadczenia, poinformowania o ewentualnym błędzie w recepcie, skierowaniu, świadczeniu, zasięgnięcia informacji o tym, jak pacjent czuje się po zabiegu, jak przebiega leczenie, gojenie, rekonwalescencja,
• Pani/Pana dane będą ujawniane następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia zawartych na piśmie,
• Dane będą przechowywane nie dłużej, niż do momentu uwzględnienia ewentualnego sprzeciwu,
• Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a konsekwencją niepodania danych będzie możliwość nie udzielenia świadczenia.