fbpx Zalecenia po zabiegu implantacji | B-Dental - gabinet dentystyczny - stomatologia

Zalecenia po zabiegu implantacji

O czym trzeba pamiętać po zabiegu wszczepienia implantu zębowego?

1. Bezpośrednio po zabiegu chirurgicznym, w miejscu wszczepienia implantu, wskazane jest stosowanie zimnych okładów, które zminimalizują możliwość powstania obrzęku. W aptekach dostępne są żelowe woreczki, które przed użyciem schładzamy i następnie przykładamy na 5-10 minut do skóry twarzy, w okolicy zabiegu, powtarzając czynność kilkakrotnie.
  2. Po zabiegu należy pamiętać o stosowaniu przepisanych przez lekarza środków przeciwbólowych i przeciwzapalnych oraz przestrzegać zasad antybiotykoterapii (jeśli zostanie zalecona przez lekarza).
  3. Przez kilka pierwszych dni po zabiegu zaleca się unikanie spożywania gorących pokarmów. Jeśli pokarmy wymagają gryzienia należy używać zębów strony przeciwnej do tej, w której umieszczony jest implant.
  4. Ważne jest utrzymywanie czystości całej jamy ustnej; warto zaopatrzyć się w miękką szczoteczkę i łagodnie czyścić zęby, omijając miejsce implantacji. Mozna też płukać jamę ustną, w ciągu dnia, specjalnymi płukankami o właściwościach antybakteryjnych i oczyszczających.
  5. Bardzo ważne jest przestrzeganie terminów wyznaczonych wizyt kontrolnych i informowanie na bieżąco o wszystkich niepokojących objawach.
  6. Po implantacji należy unikać dotykania miejsca zabiegu i manipulowania w jego obrębie językiem. Podnosi to ryzyko infekcji czy podrażnienia rany pozabiegowej.
  7. Niewskazane jest używanie alkoholu czy palenie papierosów, minimum przez 7 dni od zabiegu, gdyż zmniejszają one zdolności regeneracyjne tkanek i wydłużają okres gojenia się rany po implantacji.
  8. Nie należy również korzystać z sauny, opalać się czy podejmować dużego wysiłku fizycznego, gdyż wszystkie czynności związane z podniesieniem temperatury nie są wskazane w okresie po zabiegu.
  9. W przypadku rozległego zabiegu, przez kilka dni po nim, wskazane jest spanie na wznak, z głową lekko uniesioną, co zapobiegnie wywieraniu ucisku na miejsce poddane zabiegowi.

Należy pamiętać, że przestrzeganie zaleceń pozwoli skrócić okres gojenia tkanki po zabiegu wszczepienia implantu i pomoże złagodzić ewentualne, nieprzyjemne objawy z nim związane.

powrót na stronę IMPLANTOLOGIA