fbpx PROTETYKA - Królowa stomatologii! | B-Dental - gabinet dentystyczny - stomatologia

PROTETYKA – Królowa stomatologii!

Protetyka, uważana przez wielu lekarzy za królową stomatologii – polega na prawidłowej, trwałej i estetycznej odbudowie brakujących zębów.

Po co właściwie potrzebne są nam zęby? Czy tylko ze względów estetycznych?

Otóż nie. Ich najważniejszą funkcją jest gryzienie i żucie pokarmów. Dziś już wiemy, jak ważne dla organizmu są zdrowe zęby. W większości dbamy o ich zdrowie, czyszcząc je i naprawiając. Pomimo tego tracimy je. Powody są różne – starzenie się, zaniedbania w pielęgnacji zębów, przebyte choroby czy urazy.

Jednak brak zęba nie oznacza braku problemu. Wręcz przeciwnie!

Często wydaje się, że usunięcie chorego zęba to dobre rozwiązanie i oznacza problem z głowy. W rzeczywistości to dopiero może być początek problemów!

Przy usuwaniu zębów dochodzi do zmiany rozłożenia sił w jamie ustnej. Pozostawienie pustych miejsc po usuniętych zębach może doprowadzić do choroby okluzyjnej czyli zaburzenia zgryzu, a to z kolei do bruksizmu i dysfunkcji w stawach skroniowo – żuchwowych.

Braków zębowych – nawet tych pojedynczych – nie wolno ignorować. Nawet pojedynczy brak zęba może doprowadzić do bólów głowy czy innych powikłań w obrębie jamy ustnej!

Współczesna technologia stomatologiczna daje wiele możliwości uzupełnienia każdego braku zębowego, w każdym indywidualnym przypadku. W leczeniu można zastosować:

Uzupełnienia protetyczne stałe, m.in.:

Uzupełnienia protetyczne ruchome, m.in.:

• protezy akrylanowe, szkieletowe i szynoprotezy,
  • protezy bezklamrowe na zatrzaskach lub zasuwach
  • protezy na koronach teleskopowych,

Uzupełnienia protetyczne oparte na implantach, m.in.:

• protezy oparte na implantach – te należą do najbardziej komfortowych ruchomych uzupełnień zębów, gdyż eliminują możliwość przesuwania się protezy w jamie ustnej.

Aby nowe zeby naszych Pacjentów, przez wiele kolejnych lat funkcjonowały bezproblemowo, w gabinetach BDental posługujemy się nowoczesnymi urządzeniami, w tym skanerem wewnatrzustnym oraz Tomografem 3D CBCT, które są niezastapionymi narzędziami diagnozowania, planowania i poprawnego wykonania uzupełnienia braków zębowych.

Pamietajmy! Zdrowie zaczyna się w jamie ustnej!

Pełna oferta BDental:

› Stomatologia Estetyczna